فینگر فود با کالباس

امروزه فینگر فود با کالباس به یکی از واجبات هر مهمانی و مجلسی تبدیل شده است. حتما مشاهده کرده‌اید که در اکثر مجالس روی میز پذیرایی سینی خوش رنگ و لعابی از انواع فینگر فود با کالباس، پنیر، سیب زمینی و غیره وجود دارد.

یکی از مزیت‌های بزرگ انواع فینگر فود با ژامبون سادگی آماده‌سازی آن‌ها و خلاقیتی است که در حین درست کردن‌شان می‌توانیم پیاده کنیم. در این مقاله چند رسپی برای درست کردن غذای انگشتی با ژامبون با شما به اشتراک می‌گذاریم و بهترین نوع کالباس برای فینگر فود را به شما معرفی می‌کنیم.

طرز تهیه انواع فینگر فود با کالباس

رسپی‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم از مواد ساده‌ای مثل ژامبون، نان باگت و پنیر تشکیل شده‌است که برای مجالس و دورهمی‌ها عالی هستند. به طور کلی انواع فینگر فود ساده با کالباس در یک سینی مزه در کنار آجیل، میوه و خوراکی های دیگر بسیار چشم نواز می‌شوند.

فینگر فود ژامبون و پنیر گریل شده

در این رسپی باید نان باگت را با برش‌های نازک و مربعی ببرید و آن‌ها را در تابه، ماکروویو یا دستگاه تست، سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. سپس روی هر کدام یک برش ژامبون و پنیر قرار دهید و گریل کنید تا پنیر حباب بزند و آب شود.

فینگر فود با کالباس و پنیر گودا

فینگر فود کالباس با نان باگت مافینی

نان باگت را طوری برش بزنید که وقتی آن را قالب‌های مینی مافین فشار دادید دورتادور قالب مانند یک کاپ کیک شده باشد. سپس ترکیب تخم‌مرغ هم‌زده شده، ژامبون خرد شده، پیازچه و پنیر را داخل نان بریزید و قالب را درون فر بگذارید تا مواد پخته شوند.  رسپی این فینگر فود کالباس با نان تست نیز قابل انجام است.

طرز تهیه فینگر فود کالباس رولی

یک لایه نازک پنیر خامه‌ای بر روی برش‌های نان باگت یا تست پخش کنید، حتی میتوانید از نان کلا استفاده نکنید؛ یک برش ژامبون و کمی پنیر رنده شده را رول کنید و با خلال دندان محکم کنید و سپس کمی در فر یا ماکروویو بگذارید تا پنیر آن آب شود. یا اینکه می‌توانید فينگر فود رول ژامبون سوخاری کنید. برای این کار بعد از آنکه رول را با خلال دندان محکم کردید، آن را در ترکیب سوخاری که شامل تخم مرغ هم‌زده، آرد سوخاری و ادویه آغشته کرده و سرخ کنید.

انواع فینگر فود ساده با کالباس

 فینگر فود با کالباس و پنیر گودا

داخل نان باگت را خالی کرده و با تکه‌های ژامبون و پنیر گودا پر کنید. سپس آن را گرم کنید تا زمانی که پنیر گودا آب شود و بعد آن را به صورت قطعات کوچک ببرید.

توپک فینگر فود کالباس سوخاری

برای آموزش فینگر فود ژامبون سوخاری باید ترکیبی از ژامبون خرد شده و پنیر را درون قطعات کوچکی از خمیر نان قرار‌دهید. سپس آن ها را به شکل توپک در آورده و در آرد سوخاری بغلتانید، بعد از این آن‌ها را سرخ کنید تا طلایی شوند.

سیخ فینگر فود با کالباس و سیب زمینی

تکه‌های مکعب شکل ژامبون، پنیر، سیب زمینی سرخ شده ( به صورت مکعبی) و قطعات نان تست را به سیخ‌های کوچک چوبی بکشید و داخل سینی مزه بگذارید.

ساندویچ فینگر فود کالباس سوخاری

ساندویچ‌های مربعی و کوچک با ژامبون و پنیر بین برش‌های نان تست درست کنید، آن‌ها را در ترکیب تخم‌مرغ هم‌زده شده، آرد سوخاری و ادویه فرو کنید. وقتی فینگر فود ساندویچ ژامبون با ترکیب سوخاری پوشیده شد آن را سرخ کنید.

فينگر فود رول ژامبون سوخاری

فینگر فود با کالباس و نان تست با آناناس

یکی از خاص‌تربن رسپی‌ها فینگر فود کالباس و آناناس است. در ابتدا روی نان تست کره بمالید، و یک برش ژامبون و پنیر روی آن قرار دهید سپس یک قطعه کوچک آناناس روی آن‌ها بگذارید و به مدت کوتاه گریل کنید. طعم آناناس در ترکیب با کالباس و پنیر یک هارمونی جادویی ایجاد می‌کند. البته موضوع طعم کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان با قطعیت راجب آن نظر داد.

فینگر فود با کالباس و قارچ

برای این رسپی نیاز به قارچ‌هایی با اندازه بزرگ دارید. دم قارچ‌ها را جدا کرده و با ترکیبی از ژامبون خرد شده، پنیر و هر ماده دلخواه دیگری پر کنید. سپس قارچ‌ها را با ترکیب مواد سوخاری بپوشانید. در مرحله بعد می‌توانید قارچ‌ها را سرخ یا گریل کنید.

در رسپی بعدی پاستای جامبو شلز را باید تهیه کنید. این یک نوع پاستا به شکل یک صدف بزرگ است که بعد از پخته شدن می‌توان داخل آن را با ترکیب ژامبون، قارچ، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات معطر مانند جعفری یا شوید پر کرد و روی آن‌ها را با پنیر پوشاند و در فر قرار داد تا پنیر طلایی شود.

فینگر فود کالباس با نان لواش

نان لواش را به شکل دایره‌های کوچک برش داده و روی یک سطح صاف بگذارید. در مرحله بعد می‌توانید روی سطح نان سس دلخواه، کچاپ، سزار یا فرانسوی پخش کنید. سپس یک سمت دایره را به سمت مرکز برش دهید. در این حالت دایره به چهار قسمت تقسیم می‌شود روی یک طرف آن تکه‌های کالباس و در قسمت‌های دیگر پنیر، گوجه، جعفری و یا هر ماده دلخواه دیگری را قرار دهید در مرحله بعدی از قسمتی که دایره را برش زدیم به صورت مثلثی نان را روی هم تا می‌کنیم تا به شکل یک سمبوسه کوچک درآید.

لازم به ذکر است برای تهیه فینگر فود رولت ژامبون با لواش می‌توانید به روش بالا عمل کنید فقط لازم نیست نان را به شکل دایره‌ای ببرید. فقط نان به همان شکل روی سطح صاف بگذارید، مواد را به آن اضافه کنید، سپس نان را رول کرده و به شکل رولت برش بزنید.

طرز تهیه فینگر فود ساده با کالباس

فینگر فود با کالباس و نان تست

یکی دیگر از انواع طرز تهیه فینگر فود ساده با کالباس که جذاب و خاص است، ترکیب ژامبون با سس مایونز، خیارشور، پیازچه و سیب زمینی است. این ترکیب مانند الویه کالباس آماده شده و در سه لایه روی نان تست که به شکل مربع های کوچک بریده شده قرار میگیرد و با خلال دندان محکم می‌شود.

جادوی این غذای انگشتی با کالباس در هماهنگی طعم‌های اجزای آن‌ نهفته است. اگر از ژامبون دودی استفاده کنید در ترکیب با دیگر مواد اولیه هارمونی خاصی را ایجاد می‌کند.

فینگر فود کالباس یا رول ژامبون با الویه

سیب زمینی آب پز را بکوبید. فلفل سیاه ، خیار شور رنده شده و سس مایونز را با هم مخلوط و به سیب زمینی له شده اضافه کنید و هم بزنید. ژامبون ها را خرد کنید و به ترکیب اضافه کنید. برای طعم بهتر می‌توانید شوید خرد شده را به ترکیب اضافه کنید.

فینگر فود پیتزا رولی با کالباس

خمیر پیتزا رو بعد از انجام روش آماده‌سازی که در پشت جعبه آن نوشته شده است روی سطح صاف پهن کنید. روی خمیر سس گوجه پخش کنید. مواد دلخواهتان مثل ژامبون، فلفل دلمه‌ای، قارچ، پنیر و زیتون را روی خمیر بگذارید. از یک طرف شروع به رول کردن کنید. سپس با هر ضخامتی که مد نظرتان است رولت را برش بزنید. تکه‌های رول شده را داخل سینی فر یا مایکروویو گذاشته و باز هم پنیر روی آن بریزید؛ سپس سینی را داخل فر بگذارید تا پنیر طلایی شود.

فینگر فود سرد با کالباس

تزیین فینگر فود کالباس

در تهیه یک فینگر فود جذاب و خاص باید به نکات زیبایی توجه کنید تا یک سینی مزه خوبی بتوانید بچینید. در اینجا شرح دقیقی از ترکیبات همراهی که این غذای انگشتی با کالباس را خوشمزه‌تر و دلفریب‌تر می‌سازد، آمده است. جایی که ژامبون نقش اصلی را ایفا می‌کند، ترکیب‌های صحیح می‌توانند طعم ژامبون را در غذاهای فینگرفود ارتقاء دهند. میوه‌های تازه مانند انجیر، سیب، یا انگور می‌توانند در کنار غذای انگشتی با ژامبون بیایند تا جذابیت ظاهری و طعم متنوع ارائه دهند.

سس‌های مختلف که با خردل، مایونز، کچاپ و بالزامیک درست شده باشند می‌توانند تضاد طعمی ایجاد کنند که طعم ژامبون را برجسته‌تر می‌کند. حتی سبزیجاتی مثل جعفری و شوید در ترکیب با ژامبون طعم فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کنند.

طرز تهیه فینگر فود کالباس رولی

مزایای فینگر فود با کالباس

خوراکی‌های انگشتی با ژامبون مزایای زیادی دارند:

  •  آسان خورده می‌شود: فینگر فود با نان تست و ژامبون یک غذای کامل است و بسیار راحت خورده می‌شود. نیازی به استفاده از قاشق و چنگال ندارد، این ویژگی برای مهمانی‌ها یا دور همی‌ها عالی است.
  • تنوع غذای انگشتی با کالباس: ژامبون را می‌توان با طیف وسیعی از مواد غذایی ترکیب کرد، که این امر به درست کردن خوراکی‌های مختلف می‌انجامد و می‌تواند پاسخگوی سلایق متفاوت باشد.
  • سادگی در آماده سازی: بسیاری از خوراکی‌های انگشتی با ژامبون را می‌توان قبل از زمان برگزاری رویداد در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کرد.
  • صرفه‌جویی در هزینه: قیمت ژامبون بسته به نوع و برند آن می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از ژامبون ارزان قیمت می‌تواند راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد. البته لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع قیمت ژامبون با میزان سالم و با کیفیت بودن آن رابطه مستقیم دارد. پیشنهاد می‌شود سلامتی را فدای قیمت نکرده و از ژامبون‌های باکیفیت مثل ژامبون تانیس استفاده کنید.
  • زیبایی: غذای انگشتی با کالباس می‌توانند به شکل های هنری که بستگی به ذوق و خلاقیت خودتان دارد روی ظروف چیده شوند. استفاده از المان‌های مختلف مثل قالب‌هایی با اشکال خاص، در کنار خوراکی با رنگ‌های متفاوت جذابیت بصری و زیبایی کلی غذاهای ارائه شده را افزایش دهد.
  •  انعطاف‌پذیری: فینگر فود با کالباس و سیب زمینی، پنیر یا نان با داشتن پروتئین و دیگر مواد مغذی می‌توانند به عنوان پیش‌غذا، میان وعده یا حتی بخشی از وعده غذای اصلی خورده شوند. به طور غذاهای انگشتی کاربرد فراوان دارند.
  • سازگاری غذای انگشتی با کالباس با رژیم غذایی: فینگرفود با ژامبون را طوری می‌توان تهیه کرد که منطبق با محدودیت‌های غذایی خاص باشد و مواد مغذی لازم را به مصرف کننده برساند.

کلام اخر 

در پایان، کیفیت ژامبون می‌تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. بهتر است از ژامبون باکیفیت بالا استفاده کنید که معمولاً طعم و بافت بهتری دارد. تانیس با طیف متنوعی از ژامبون‌ها که طعم‌های خاص و منحصر به فردی دارند انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد.

به طور کلی ژامبون تانیس با داشتن طعم خاص، بافت و مرغوبیت، سالم بودن و کیفیت غذاهای انگشتی با ژامبون را ارتقاء می‌دهد.

سوالات متداول

[rank_math_rich_snippet id=”s-437100f4-808d-47cd-881b-8f671a9117c8″]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *