انواع سوخاری_ها را بشناسید؛ لیست بهترین نوع غذاهای سوخاری در دنیا

انواع سوخاری زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که برای قرن‌ها در فرهنگ‌های مختلف جهان تکامل پیدا کرده‌اند. روش پخت تقریباً تمامی انواع سوخاری یکسان است و شامل غوطه‌ور کردن مواد غذایی مختلف در روغن داغ می‌شود که در نتیجه آن بافتی ترد و طعمی دلپذیر ایجاد می‌شود. در این مقاله، به تاریخچه انواع غذای سوخاری، محبوبیت، معایب و انواع مختلف غذاهای سوخاری می‌پردازیم.

انواع سوخاری اماده

تاریخچه انواع غذاهای سوخاری

بر طبق شواهد سرخ کردن غذا در بین‌النهرین باستان، حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، آغاز شد. بعدها، تمدن‌های متعددی از جمله یونانی‌ها و رومی‌ها آن را پذیرفته و رواج دادند. آن از روغن زیتون به عنوان روغن سوخاری استفاده می‌کردند. با گذشت زمان، غذاهای سوخاری وارد سنت‌های آشپزی مختلف شدند و با مواد اولیه و تکنیک‌های مختلف تکامل یافت.

محبوبیت انواع سوخاری‌ها

دلیل محبوبیت غذاهای سوخاری مخصوصاً انواع سوخاری سبزیجات را که در حالت عادی طرفداران زیادی ندارند، را می‌توان به طعم و بافت بی‌نظیر آن‌ها نسبت داد. فرآیند سرخ‌کردن، آب طبیعی غذا را حفظ کرده و در عین حال پوسته‌ای ترد و بافت داخلی آبدار و خوش طعم ایجاد می‌کند. چه انواع سوخاری سیب زمینی یا انواع سوخاری مرغ یا باشد، تردی و رنگ طلایی حاصل از سوخاری‌کردن، تجربه‌ای حسی بی‌نظیر به آن‌ها می‌بخشد و باعث می‌شود این غذاها به این میزان محبوبیت برسند.

معایب انواع غذاهای سوخاری

با این حال، غذاهای سوخاری بدون معایب نیستند. سرخ کردن غذا کالری آن را افزایش می‌دهد، زیرا غذا در طول فرآیند پخت روغن را جذب می‌کند. علاوه بر این، دمای بالای مورد استفاده در سرخ کردن می‌تواند مواد مضری را در غذاهای نشاسته‌ای تولید کند.

نوعی مرغ سوخاری

لیست انواع سوخاری

با وجود این نگرانی‌ها، سوخاری کردن همچنان روش محبوب پخت‌وپز است که طیف وسیعی از غذاها را برای هر ذائقه‌ای ارائه می‌دهد. غذاهایی مانند انواع سوخاری با مرغ، حلقه‌های پیاز سوخاری و تمپورا از جمله این غذاها است. در ادامه انواع دیگری از غذاهای سوخاری را معرفی می‌کنیم.

  • فیش اند چیپس: این غذای انگلیسی شامل تکه‌های ماهی آردی و سرخ‌شده‌ای است که با سیب‌زمینی‌های سرخ‌شدهٔ ترد سرو می‌شود. ترکیب ماهی نرم و لایه بیرونی ترد، تجربه‌ای آشپزی لذت‌بخش را رقم می‌زند.
  • انواع سوخاری کنتاکی: مرغ سوخاری محبوبیت جهانی دارد، اما نوع آمریکایی آن که به کنتاکی مشهور است، به طور خاصی مورد توجه مردم است. این غذای کلاسیک آمریکایی به خاطر پوست ترد و ادویه‌زده و گوشت آبدارش شناخته شده است. راز خوشمزگی آن در تکنیک خواباندن مرغ، پوشاندن آن با آرد ادویه‌زده و سرخ کردن آن تا حد نهفته است.
  • تمپورا ژاپنی: در این نوع آشپزی ژاپنی، غذاهای دریایی، سبزیجات و حتی بستنی را با پوششی نازک از خمیر سوخاری در روغن داغ غوطه‌ور می‌کند تا بافتی فوق العاده ترد پیدا کند. تمپورا معمولاً با سس مخصوص سرو می‌شود و میگو، سیب زمینی شیرین و لوبیا سبز از انواع معمول آن هستند. این نوع سوخاری کردن باعث حفظ طعم و بافت طبیعی آن‌ها می‌شود.
  • پاکورای هندی: این غذا از انواع سبزیجات، ادویه‌ها و آرد نخود تهیه و سرخ می‌شود و یک خوراکی ترد و معطر را به وجود می‌آورد.
  • فلافل: فلافل سوخاری با آن ظاهری جذاب از نخود، ادویه مخصوص و دیگر افزودنی‌ها تشکیل می‌شود، یکی از محبوب‌ترین غذاهای گیاهی است. فلافل معمولی نیز با توجه به پیش زمینه سنتی که دارد؛ طرفداران مخصوص به خود را دارد. فلافل معمولاً در نان پیتا با سس ارده و سالادهای مختلف سرو می‌شود.
  • توییم: در کره جنوبی، سبزیجات سوخاری ای به نام توییم به عنوان یک غذای خیابانی محبوب طرفداران زیادی دارد. در این غذا، سبزیجاتی مانند قارچ، کدو سبز و سیب زمینی شیرین را در خمیر نازکی فرومی‌کنند و سرخ می‌کنند. این غذا معمولاً با سس سویا سرو می‌شود که طعم آن را دلچسب‌تر می‌کند.

لیست انواع سوخاری

معرفی چند نوع مرغ سوخاری

ناگت مرغ

ناگت های مرغ اولین بار در دهه ۱۹۸۰ توسط مک دونالد معرفی شدند. مک دونالد به دنبال ایجاد محصولی جدید بود که راحت و خوش طعم باشد. این اختراع صنعت فست فود را متحول کرد و منجر به قرار گرفتن ناگت مرغ در منوی بسیاری از فست فودهای زنجیره‌ای دیگر شد. ناگت مرغ از گوشت مرغ چرخ شده با انواع ادویه به دست می‌آید.

ناگت های مرغ در اشکال، اندازه‌ها و طعم‌های مختلفی عرضه می‌شوند. شکل کلاسیک ناگت شبیه یک مستطیل یا بیضی کوچک است، اما می‌توان آنها را در اشکال دیگر نیز یافت. دلیل محبوبیت ناگت مرغ؛ جذابیت آن برای بچه‌ها است؛ یکی از روش‌هایی که میتوان ناگت مرغ را برای کودکان دلپسندتر کرد، درست کردن آن در اشکال جذاب است. به همین دلیل شرکت تانیس ناگت مرغ به شکل ستاره‌ای را برای بچه‌ها تولید می‌کند.

شنیتسل مرغ

شنیسل مرغ، یک غذای خوشمزه و محبوب با ریشه اتریشی است. این غذا با کوبیدن سینه مرغ، پوشاندن با پودر سوخاری و سرخ کردن کامل آن تهیه می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت شنیسل مرغ، سادگی آن است. این غذا را می‌توان به عنوان غذای اصلی برای ناهار یا شام سرو کرد، یا حتی از آن به عنوان یک ساندویچ خوشمزه استفاده کرد. نوع آماده شنیتسل مرغ نیز وجود دارد که برای کسانی که محدودیت زمانی دارند بسیار مناسب است. شرکت صنایع غذایی تانیس از باسابقه‌ترین تولید کننده‌های محصولات گوشتی و انجمادی است که یکی از بهتریم محصولات آن شنیسل مرغ است که تجربه‌ای با کیفیت و خوش طعم را ارائه می‌دهد که مطمئناً هر ذائقه ای را به وجد خواهد آورد.

 فیله مرغ سوخاری

فیله مرغ سوخاری یکی از غذاهای لذیذ است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و به عقیده بسیاری بهترین نوع مرغ سوخاری است. این غذا را می‌توان به عنوان یک وعده اصلی میل کرد یا از آن در انواع دیگر غذاها استفاده کرد. از ساندویچ گرفته تا سالاد و حتی تاکو، فیله مرغ سوخاری گزینه‌ای جذاب است. فیله سوخاری نیز از جمله غذاهایی است که نوع آماده آن در بازار موجود است. یکی از بهترین برندهای تولید کننده فیله مرغ آماده تانیس است؛ فیله مرغ سوخاری این برند لطافت بافت و طعم دلچسب را با هم ارائه می‌دهد.

پیاز سوخاری

یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین اواع سوخاری، پیاز سوخاری است. طعم شور و شیرین پیاز سوخاری برای بسیاری دلپذیر و شگفت انگیز است به طوری‌که پیاز سوخاری به گزینه‌ای ثابت برای استفاده در کنار انواع غذاها مانند همبرگر و مرغ سوخاری شده است. برای درست کردن پیاز سوخاری کافی است پیاز را به صورت افقی به صورت برش های نازک ببرید به طوریکه حلقه حلقه شوند. سپس این حلقه ها را در تخم مرغ هم زده شده فرو ببرید و وقتی پیازها کامل آغشته شدند؛ روی آن ها را با پودر سوخاری بپوشانید. در مرحله بعد باید پیازها را باید در روغن داغ تا وقتی که طلایی شوند سرخ کرد.

لیست انواع غذاهای مرغ سوخاری

 کلام آخر

 غذاهای سوخاری دارای تاریخچه‌ای غنی، محبوبیت گسترده و گزینه‌های متنوع هستند. تقریباً هر کشوری یه نوع غذای سوخاری مخصوص دارد. از انواع مختلف مرغ سوخاری که در کشور آمریکا محبوب شد؛ گرفته تا بهترین نوع قارچ سوخاری که با ترکیبات سوخاری مخصوص و پخت استادانه تهیه می‌شود و یا حتی سوسیس سوخاری که در کشورهای آسیای شرقی بسیار محبوب است. اگرچه به دلیل خطرات بالقوه سلامتی که مربوط به میزان چربی بالای آن است، مصرف آن‌ها باید به طور متعادل باشد، اما لذت و رضایتی را که از یک غذای سوخاری ترد و خوشمزه به دست می‌آید، با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *