خوردن صبحانه، متابولیسم را در بدن هر انسان شروع می‌کند و به شما در سوزاندن کالری در طول روز کمک می کند. همچنین انرژی لازم برای انجام کارها تامین می‌کند و تمرکزتان را در طول روز افزایش می‌دهد. اینها تنها برخی از مزایای صبحانه هستند که اهمیت این وعده غذایی را مشخص می‌کنند.
حافظه و تمرکز بهتر، دارا بودن سطوح پایین‌ کلسترول LDL “بد”، احتمال کمتر ابتلا به دیابت، احتمال کاهش مبتلا شدن به بیماری قلبی و اضافه وزن از جمله مزایای دیگری است که خوردن صبحانه برای شما به همراه دارد.

در این مقاله به بررسی اهمیت وعده صبحانه و نقش گوشت و فرآورده‌های گوشتی در صبحانه می‌پردازیم. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که عاشق مزه کردن بیکن و تخم مرغ یا صبحانه انگلیسی هستید، این مقاله را از دست ندهید!

همچنین اگر فکر می‌کنید مصرف گوشت برای صبحانه مضر است، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا از فواید و مضرات گوشت برای صبحانه مطلع شوید.

چرا باید صبحانه بخوریم؟

همه ما زیاد شنیده‌ایم که صبحانه نخوردن ضررهای زیادی برای بدن دارد و سوخت و ساز بدن را با مشکل مواجه می‌کند. اما واقعا با صبحانه نخوردن چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، بدن به میزان مشخصی قند برای شروع کار مغز و عضلات نیاز دارد؛ بنابراین بدن به صبحانه نیاز دارد تا بتواند کارکرد عضلات و مغز را آغاز کند.

اگر بدن شما این سوخت را از غذا دریافت نکند، ممکن است احساس کنید انرژی شما کم شده است و احتمال اینکه در طول روز پرخوری کنید، بیشتر خواهد شد.
همچنین صبحانه این فرصت را به شما می‌دهد که برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی را از غذاهای سالم مانند لبنیات، غلات، گوشت و میوه‌ها دریافت کنید؛ بنابراین مهم است که صبحانه، ترکیب مناسبی از مواد مغذی مناسب داشته باشد تا مغز و بدن، آنچه برای ادامه‌ی فعالیت نیاز دارد را از این وعده غذایی دریافت کند.

به عنوان مثال، غذاهایی را برای صبحانه انتخاب کنید که حاوی ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌های سالم و فیبر هستند. کربوهیدرات‌ها بلافاصله به شما انرژی می‌دهند و پروتئین‌ها پس از گذشت چند دقیقه انرژی لازم را برای بدن تامین می‌کنند.

گوشت برای صبحانه : بمب پروتئین صبحگاهی

مصرف فرآورده‌های گوشتی مانند بیکن، سوسیس، کوکتل و ژامبون علاوه بر این که طعمی خوش و دلچسب برای صبحانه دارند،  فواید زیادی نیز دارد. افزودن این پروتئین‌ها به رژیم غذایی در صبح می‌تواند به شما کمک کند تا انرژی لازم برای شروع کار را داشته باشید. همچنین میزان ویتامین و مواد مغذی لازم را در اختیار بدن قرار می‌دهد و به بدن کمک می‌کند عضله سازی کند.
یکی دیگر از فواید مصرف گوشت و فرآورده‌های گوشتی در صبحانه این است که برای سلامت قلب نیز مفید است. پروتئین موجود در گوشت به کنترل سطح کلسترول بدن کمک می‌کند و در نتیجه منجر به کاهش التهاب در بدن می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در مصرف گوشت برای صبحانه نباید زیاده‌روی کنید و مواد غذایی مورد استفاده شما باید متنوع باشند؛ به عنوان مثال از فرآورده‌های گوشتی، میوه، آجیل و کربوهیدرات در صبحانه استفاده کنید.

صبحانه انگلیسی یک نمونه واضح  از صبحانه‌ای است که حاوی مواد مغذی لازم برای بدن است. در تهیه صبحانه انگلیسی از کوکتل یا هات داگ، تخم مرغ، لوبیا، میوه و نان استفاده می‌شود؛ بنابراین یک صبحانه کامل و مغذی به شمار می‌رود.

میزان پروتئین مجاز در صبحانه چقدر است؟

پروتئین یک ماکرومولکول عضله‌ساز است که اگر قصد دارید چند اینچ به حجم خود اضافه کنید، نباید از وجود پروتئین در وعده‌های غذایی خود غافل شوید. افزودن سوسیس و بیکن به وعده‌غذایی رژیمی شما،این امکان را تضمین می‌کند که بدن شما روزانه مقدار مناسبی پروتئین دریافت کرده و بتواند به تونوس عضلانی ایده آل خود برسد
(تونوس ماهیچه‌ای، انقباض خفیف و پیوستهٔ ماهیچه است که در ماهیچه‌های اسکلتی باعث حفظ وضعیت ظاهری بدن می‌شود و به بازگشت خون به قلب کمک می‌کند.

سوسیس و کالباس علاوه بر اینکه منبع بالایی از پروتئین هستند، دارای غلظت بالایی از ویتامین B-12 هستند که به بدن اجازه می‌دهد گلبول‌های قرمز سالم تولید کند. هموگلوبین یک جزء مهم خونی است که برای انتقال خون حامل اکسیژن به اندام‌های حیاتی شما لازم است. ویتامین B-12 همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا هموگلوبین مورد نیاز را ایجاد کند تا بدن شما بتواند چربی‌های ناخواسته و پروتئین‌های اضافی را متابولیزه کند.

پروتئین های سالم برای صبحانه

پروتئین‌های سالم بخش مهمی از هر صبحانه متعادل هستند. برخی از منابع پروتئینی سالم عبارت‌اند از تخم مرغ، شیر، ماست، آجیل و بیکن.

تخم مرغ منبعی از پروتئین است که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن برای عضله سازی است. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از کولین است که برای سلامت مغز ضروری است.

شیر یکی دیگر از منابع عالی پروتئین و همچنین منبع غنی کلسیم و ویتامین D است. اگر به دنبال جایگزینی غیر لبنی هستید، شیر سویا گزینه خوبی است. بیکن نیز حاوی برخی ریزمغذی‌های ضروری از جمله پتاسیم است که به حفظ سلامت استخوان، سلامت قلب، قدرت عضلانی و جلوگیری از فشار خون بالا کمک می‌کند.

سوسیس و بیکن میان وعده‌ای سرشار از آهن!

سوسیس و بیکن منابع غنی از آهن هستند که یک ماده معدنی ضروری برای حمایت از تولید هموگلوبین است. مصرف این فرآورده‌های گوشتی می‌تواند به شما کمک کند تا میزان آهن مورد نیاز روزانه خود را دریافت کنید.
محققان دانشگاه کیوتو دریافتند که بیکن سرشار از کوآنزیم Q1 است؛ یک ماده ویتامین مانند که برای بهبود متابولیسم بدن مفید است. بیکن همچنین تا حدی سرشار از چربی‌های غیراشباع است که احتمال ابتلا به فشارخون و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
فسفر، عنصر مهم دیگری است که در سوسیس و بیکن یافت می‌شود. فسفر برای تقویت استخوان‌ها و داشتن دندان‌هایی سالم، لازم است. با مصرف مقدار مناسبی از سوسیس و بیکن، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مقدار مناسبی فسفر دریافت می‌کنید و استخوان‌های محکم‌تری خواهید داشت.

چرا بیکن برای صبحانه مفید است؟

بیکن سنتی از گوشت خوک تهیه می‌شود و معمولاً حاوی حدود ۵۰ درصد چربی غیراشباع است؛ به ویژه چیزی به نام اسید اولئیک در بیکن وجود دارد. اگرچه چربی‌ها به طور کلی برای بدن مضر هستند، اما اسید اولئیک در واقع به عنوان “سالم کننده قلب” و یک چربی سالم شناخته می‌شود.
در ابتدا گفته می‌شد که چربی‌های بد موجود در بیکن (چربی‌های اشباع) سطح کلسترول خون را افزایش می‌دهند و پزشکان مصرف این نوع فرآورده را توصیه نمی‌کردند. اما تحقیقات ثابت کرده است تا زمانی که بیکن در حد اعتدال مصرف شود، می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.
بنابراین اگر قرار باشد یک بار در هفته یک ساندویچ بیکن یا صبحانه انگلیسی بخورید، در واقع برای سلامتی مضر نخواهد بود!

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید در مصرف هیچ یک از مواد غذایی افراط کنید؛ چه بیکن و فرآورده‌های گوشتی باشند، چه ویتامین یا کلسیم.

مصرف متعادل هر یک از این مواد غذایی ضرری برای سلامتی نخواهد داشت و اتفاقاً به بهبود آن نیز کمک خواهد کرد؛ در مقابل، نداشتن اعتدال در مصرف هر نوع ماده غذایی باعث ایجاد بیماری‌های قلبی، کلیوی و حتی سرطان خواهد شد.

اگر هوس یک صبحانه دلچسب با بیکن یا کوکتل را کرده‌اید، نگران نباشید! تا زمانی که اعتدال را رعایت کنید مشکلی پیش نمی‌آید. تانیس اینجاست تا یک وعده غذایی لذیذ و مفید داشته باشید!

بهترین بیکن، سوسیس و کوکتل را از تانیس بخواهید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *